Pages

Tuesday, 31 March 2015

bye march :)

pejam celik abis da suku tahun 2015
kejap nye masa berlalu kan...
last day bln mac... banyak kenangan suka duka in march
yang x best kita jadikan pengajaran.. yang best kita sematkan jd kenangan
ape2 pon bln mac bln yang sentiasa buat aku tersenyum
sbb birthday tuan tanah kan hahahahahhaaa :)
alhamdullilah 27 mac 2015 genap usiaku 31 tahun
diberikan nikmat kesihatan dan kegembiraan oleh yang maha esa
diberi nikmat menikmati kebahagian & kasih sayang dr semua
Alhamdulillah :) Allah bg aku pinjaman menikmati semua ini dengan izinnya
semoga Allah memberi pinjaman kebahagian lain yang aku idamkan
Insyaallah one day :)
Allah akan bagi nikmat pinjaman menjadi ummi bagi seorang khalifah 
anak surgaNya
Amin :)

bye-bye


welcome 



semoga april akan menyinari hidupku :) n korang2 some
Insyaallah amin :)

Monday, 23 March 2015

BERSALIN SETELAH 3 HARI DISAHKAN MENGANDUNG

korang bace x kisah wanita ni yang melahirkan bb dia setelah 3 hari tahu mengandung
Ya Allah...SubahanaAllah...
mmg satu keajabaiban bagi pasangan ni 
sbb langsung tiada tanda2 dia mengandung
sebab dia berbadan besar dia hanya anggap kitaran haid dia x betul...
Allah Hu Akbar
Mmg Allah permudahkan proses kehamilan beliau :)

wajah comel anak surga
Muhammad Iman Faidi 

Faidi yang membawa maksud 'kurnianku'.

nak baca lanjut klik sini

comel sangat kan Faidi 
Faidi doakan unty ye sayg!!!!!!! Allah Hu Akbar :)

Friday, 20 March 2015

FIRST GIVEAWAY DARI BLOG "ALL ABOUT ME & MY LIFE"

jom kita join 

First Giveaway dari Blog

"All About Me & My Life"




mane tau rezeki berpihak kat aku atau korang2 kali ni!
Good Luck!
Thursday, 19 March 2015

majlis pelancaran penorehan agro gahai

ok mgg lepas no weekend bg aku...
sebab dari jumaat sampai isnin berkampung dekat lipis
sempena persiapan majlis pelancaran penorehan agro
aku tukang sibok jek ye...sbb diarah membantu bos2 dari unit ladang
hahhahahahahahaa..iols ok jek!



posing tu penting kn...kn
hahahahahha 

ni masa hari raptai..big bos turun tgk persiapan

kami ditugas kan di ladang sahaja
sementara majlis penyerahan dividen di dewan diuruskan oleh negeri :)

tapi kene la tunjuk muka jugak kan... hahahahahah
majlis di dewan semai bakti felda Sg Koyan :)



pagi2 tu kami pekena roti canai kambing dulo! mmg superb la...
sape2 kot lalu Sg koyan sila singgah ke Koyan 1. kedai roti canao kambing ni betul2 sebelah surau
mmg superb kari kambing dia!
kecor air liur weiiiii teringat!
hahahahahhahahaha

tuan tanah with bos2 :)


tuan tanah di ladang gotah :)

semasa majlis berlangsung :)

isnin lebih kurang 10.00 am majlis bermula
alhamdulillah semua nye berjalan lancar..ade spoil sikit2 tu biase la kan..kan 
hihihiihih







FIRST GIVEAWAY BY MAMA3FARHANAH


Jom join giveaway  " First Giveaway By Mama3Farhanah"
 Seramai 20 orang pemenang akan dipilih melalui random.org. Giveaway ini akan berlangsung dari 5 Mac - 25 Mac 2015 (11.59 pm). 
Klik Banner bawah ni




mane tau rezeki nak mai kan..kan....
hihihi :)

Wednesday, 18 March 2015

galeria time tunnel

* entry ini banyak gambar*
*sila jangan muntah tgk tuan tanah berposing hahahahahah *

Galeria time tunnel  di Cameron highland mmg rare & best
tempat ni menyimpan koleksi2 barang lama yang kita pernah gunakan
ade jugak yang x pnah tgk :)
mmg merupakan salah satu tempat yang wajib pergi kalau anda sampai di Cameron Highland.
Tempat x delah besar mane tapi cukup padat dgn barang2 koleksi lama2. mmg mengimbau kenangan dolu-dolu!!!
Malas cite la layan gambo eh :)

 pintu masuk ke galeria time tunnel :)

tiket untuk dewasa RM5.00
kanak-kanak RM3.00







jadual ilmu hisab darjah 1,2 & 3
sangat senang ok sebab tolak2 je dapat jawapan hihihi :)


koleksi tabung-tabung dari bank
banyak tau..mcm aku nye tabung kecik2 hihihih

koleksi cawan milo dan lain2


irama dan lagu x dapat dipisahkan :)
ecehwaaahhh padahal bkn tau main pon hahahahahahaa

buku 3-5 :)
kalender dolu-dolu

koleksi permainan dolu-dolu nampak x yang guna kertas tu sape pnah main????
gegula abok hahahah sekarang ade lg kan :)


tuan tanah.
naseb baik la bos nak melayan tlg amkkan gambo ahahahaa :)

air botol
yang atas tu tin rokok ngn kotak mancis :)






jam lama!
ding dong..ding dong... :)

koleksi piring hitam :)


susu :)
adooiii mmg klasik la tin2 susu ni!


saloon dolu2
eh kat segamat ade lg tau saloon ala2 macm ni hahahah rare abis!


talipon!

ok nasik bungkus siap :)

ni plak guni plastik tepung gandum :)




sesi berangan berposing :)

tempat ni disusun macam kat kedai makan
mmg cantek dengan hiasan barangan dolu-dolu

huaaarrgg teringat mcm warong mak masa aku kecik2

ye..nak air ape...hahahah gigih aku nak berposing :)


tin planta dolu-dolu :)



main majong  :)

ni plak colgate dolu-dolu : )

Darkie & Darlie :) 

hazeline snow :)
rasa hazelin snow ni amat pemes dolu-dolu sekarang ade lg x???

tabung ayam!
hhahahahaaaa



 port masak dapor kayu :)

mesin jahit klasik :)


tgk aje :) haram! hahahahahahaaa

rare kan! 

x berposing x sah kan..kan...kan....




ok bukti tuan tanah disini :)

kebanyakkan barang kat sini koleksi yang mungkin kita x pernah terpk nak simpan! ade ke nak kepam uba gigi puloh tahun kan...hahahahaha
tapi kalau x de mereka yang sudi menyimpan mst kita atau genarasi akan datang hanya mendengar sahaja tanpa melihat kan!
make sure bateri kamera penoh!
disebabkan kami x rancang pon kesini, kamera yang aku guna hanyalah henpon semata
so gambo-gambo yang terhasil x cantek mane!
keadaan dalam galeria ni agak gelap tau sbb hanya guna lampu-lampu malap untuk nampak kan keadaan lebih menarik
so kalau mai sini pastikan kamera korang yang canggih manggih tu ade...
mst gambo korang top meletop!

bye!