Pages

Tuesday, 27 October 2015

~mood sayu~

hari ni monthly checkup kat HKL
alhamdulillah dipermudahkan dan some ok

tapi arini x mo cerita checkup nk cerita kejadian selepas checkup
huhuhuh masa aku tunggu giliran kat farmasi pas settel checkup tu
aku nampak ade pasangan ni dr Klinik Reprodukif..
Klinik dimana aku pon pernah keluar masok dulu..Klinik yang menyimpan sejuta impian setiap pasangan yang mengunjungi nya....

apa yang terlalu sayu n mengusik sangat jiwa aku ni adalah kerana tangisan si isteri...
mata merah menahan tangisan..tapi sesekali tetap keluar juga ke pipi nya.

aku x tau kenapa..aku x tau apa yang berlaku..tapi hati ni seolah2 meneka sahaja..

secara kebetulan aku duduk bersebelahan pasangan ni semasa tunggu giliran untuk amik ubat
telinga ni terdengar si suami memujuk si isteri supaya sabar dan bertenang
kata suami xpe nanti kita tgk mcm mane bulan depan..kita cuba lagi...
setakat tu aje yang aku dengar
tapi hati aku terlalu sayu melihat air muka si isteri..hati ni sayu melihat air mata dia...

 Ya Allah sedih nya...seolah2 aku dapat rasa apa dia rasa!

tetiba mata dia melihat buku pink ditangan aku... terus mengalir laju air mata si isteri lagi
terus aku sorokkan buku tu dalam beg..x sampai rasa hati ni melihat dia menangis dan terus menangis

aku terus bagun berdiri jauh dr dia
dan kebetulan no untuk ambil ubat dah panggil..laju2 aku amik ubat dan terus berlalu
sambil mata melihat dia masih bersedih

Ya Allah...aku x tahu ape masalah si isteri tu..tapi aku berdoa kepada Mu
kau permudahkan lah segala urusan mereka Ya Allah...

2 comments:

  1. Sedih memang sedih.
    Tapi, kita kena yakin dan redha dengan apa Allah dah tentukan utk kita.
    Dia Maha Mengetahui bila masa terbaik utk kita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kak...tapi kita boleh rs ape yang dia rasa walaupon kita x tau ape sebenarnya yang berlaku...sayu sgt kak! teringat2

      Delete