Pages

Wednesday, 18 March 2015

galeria time tunnel

* entry ini banyak gambar*
*sila jangan muntah tgk tuan tanah berposing hahahahahah *

Galeria time tunnel  di Cameron highland mmg rare & best
tempat ni menyimpan koleksi2 barang lama yang kita pernah gunakan
ade jugak yang x pnah tgk :)
mmg merupakan salah satu tempat yang wajib pergi kalau anda sampai di Cameron Highland.
Tempat x delah besar mane tapi cukup padat dgn barang2 koleksi lama2. mmg mengimbau kenangan dolu-dolu!!!
Malas cite la layan gambo eh :)

 pintu masuk ke galeria time tunnel :)

tiket untuk dewasa RM5.00
kanak-kanak RM3.00







jadual ilmu hisab darjah 1,2 & 3
sangat senang ok sebab tolak2 je dapat jawapan hihihi :)


koleksi tabung-tabung dari bank
banyak tau..mcm aku nye tabung kecik2 hihihih

koleksi cawan milo dan lain2


irama dan lagu x dapat dipisahkan :)
ecehwaaahhh padahal bkn tau main pon hahahahahahaa

buku 3-5 :)
kalender dolu-dolu

koleksi permainan dolu-dolu nampak x yang guna kertas tu sape pnah main????
gegula abok hahahah sekarang ade lg kan :)


tuan tanah.
naseb baik la bos nak melayan tlg amkkan gambo ahahahaa :)

air botol
yang atas tu tin rokok ngn kotak mancis :)






jam lama!
ding dong..ding dong... :)

koleksi piring hitam :)


susu :)
adooiii mmg klasik la tin2 susu ni!


saloon dolu2
eh kat segamat ade lg tau saloon ala2 macm ni hahahah rare abis!


talipon!

ok nasik bungkus siap :)

ni plak guni plastik tepung gandum :)




sesi berangan berposing :)

tempat ni disusun macam kat kedai makan
mmg cantek dengan hiasan barangan dolu-dolu

huaaarrgg teringat mcm warong mak masa aku kecik2

ye..nak air ape...hahahah gigih aku nak berposing :)


tin planta dolu-dolu :)



main majong  :)

ni plak colgate dolu-dolu : )

Darkie & Darlie :) 

hazeline snow :)
rasa hazelin snow ni amat pemes dolu-dolu sekarang ade lg x???

tabung ayam!
hhahahahaaaa



 port masak dapor kayu :)

mesin jahit klasik :)


tgk aje :) haram! hahahahahahaaa

rare kan! 

x berposing x sah kan..kan...kan....




ok bukti tuan tanah disini :)

kebanyakkan barang kat sini koleksi yang mungkin kita x pernah terpk nak simpan! ade ke nak kepam uba gigi puloh tahun kan...hahahahaha
tapi kalau x de mereka yang sudi menyimpan mst kita atau genarasi akan datang hanya mendengar sahaja tanpa melihat kan!
make sure bateri kamera penoh!
disebabkan kami x rancang pon kesini, kamera yang aku guna hanyalah henpon semata
so gambo-gambo yang terhasil x cantek mane!
keadaan dalam galeria ni agak gelap tau sbb hanya guna lampu-lampu malap untuk nampak kan keadaan lebih menarik
so kalau mai sini pastikan kamera korang yang canggih manggih tu ade...
mst gambo korang top meletop!

bye!







5 comments:

  1. mmg rare. mengimbau kenangan sgt.. kat umah mak aku ade lg jam lama tu tp dah rosak. syglah sbb jam tu klasik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ka..atok aku punye ntah ilang kemana :(

      Delete
  2. rare! belah mana kat CH ni? ida tak pernah tahu pun kewujudannyaa hihihihi

    ReplyDelete
  3. dia dekat brinchang..turun sikit je nnt jumpe sebelah kiri

    ReplyDelete