Pages

Wednesday, 3 August 2011

jem!

hu 2 hr ni betol2 jem!
tensen makcik perjalanan 1/2 jam jd 2 jam!
sampai umah dah 6lebih....naseb baek la icek hubby ku rajin nk tlg kt dapur kalu x lg jem r pale otak aku!
badan pnat otak tensen!
:))
mintak2 hrni jln ok n x jem sgt :))

gulung kertas :)

halooooo.....salam ramadhan.... eceh....adakah anda masih berpuasa???? hihihih puase ar jgn puase yang2 yok! porot lapor bukak periok! hahahahaha aku alhamdulillah masih berpuasa lagi...dan doakan lah aku thn ni berpuasa penuh :)) amin berkat bulan ramadhan hihiiihi..........

jom tgk aktiviti ketidak adan koje @ aktiviti kebosanan hahaahahahhaah......GULUNG KERTAS!!!! :)) sajek jerk sebenarnya... nak hias penghias kan tempat aku ni si aku pon amik kesempatan waktu rehat tok gulung2 kertas..... :P mase tgh gulung ni ramai dok tanyer aku watpe n nak wat pe kertas2 yang aku gulung2 :) sebenarnya aku pon cilok idea kat internet jerk..... n aku wat...aku mmg suke bende2 mcm ni .... :)
nk tgk x tempat aku? aduuiiiiisshhh malu... (ceh sila sedia baldi tok muntah) hahahahahahhahaha
ade aku kesah?????????? hahahahahhahaha

inilah tempat aku mencari rezeki :)) tempat aku dok skodeng fb n blog hahaahahaha.... wall paper desktop gambo iqy :)) inspirasi tok baby hahahahaha terapi minda... :)

okay... ini kertas yang mula2 aku gulung2 kan sebelum menjadi seperti ini!

yeeeaaaahhhh separa siap! :) i like! hhiiihihiihihii :))

DONE!
:))

rindu (gediks)

ehem2.....
hihihi windu kat some one...
my hubby :)
:p
already mis him :(
i love u sayang till my last breath

KELEBIHAN SOLAT TERAWIH


salam ramadhan uoolllsss...
:)) jom kita share fadhilat solat terawih semoga kekuatan dan semangat awal ramadhan ni akan berterusan dan allah sentiasa memberikan kekuatan sehinggan ramadhan yang terakhir thn ini  sebelum menjelma nya syawal :)) amin


Firman Allah SWT di dalam surah al-Baqarah ayat 183 yang bermaksud :
” Wahai orang-orang yang beriman, telah wajib ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang yang bertaqwa.”

Manakala Rasulullah SAW telah bersabda :
“Sesungguhnya telah datang kepada kamu bulan Ramadhan bulan yang penuh berkat. Allah telah fardukan ke atas kamu berpuasa padanya. Sepanjang bulan Ramadhan itu dibuka segala pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka serta dibelenggu segala syaitan…”

KELEBIHAN SOLAT TERAWIH

1. Kelebihan Solat Tarawih Malam PertamaDiampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam KeduaDiampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam KetigaPara malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam KeempatOrang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam KelimaAllah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam KeenamAllah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam KetujuhSeolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir̢۪aun dan Hamman.

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam KelapanAllah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam KesembilanAllah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam KesepuluhAllah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam KesebelasIa meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam KeduabelasIa akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam KetigabelasIa akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam KeempatbelasMalaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.
Tuesday, 2 August 2011

apa ada dalam beg anda??

entry bosan!
x do koje nk ngadap fb dah x boleh....nasib baek diorg x block blog kalu x bertambh2 la tahap kebosanan aku...eeeppp jgn pk aku selalu x do keje ar.....unit aku unit yg paling busy sekali kat bahagian aku....hihihi tapi bertempat ler....time byk keje mmg byk...tapi kalu time relax...mmg relax abessss :))....
tambah2 my big bos jenis yg memahami...x pnah ade paksaan dalam wat koje..so pepandai sendiri ler.....

hahahahaha addooo merepek ar plak....aku nak cite lain...hihihihi nk tau ape dalam beg aku?????????
 tgk ni!
segala nya di dalam beg ini :))
ni adalah kejadian mmg lepas....hahahhaha mengemas beg alang2 terpk plak some orang ke suka menyemakkan hand bag mcm aku :))
rs nyer x la byk sgt benda yang aku bwk.....just yang penting2 jerk.... purse lotion...kunci umah..kunci kete tag nama sepit rambut... minyak wangi n tisu........
hahahahahah dan mgg ini....ele senang cite hari ini :p
ini lah khazanah beg aku!

tapi khazanah ni mcm bertambah ar plak ~(@,@)~
hihihiii tambah ngan payung n bedak plak hahahahhaah
tapi benda alah ni some lah kelengkapan aku...apa yg mst ada dalam beg aku....
but the important things is,,,
beg aku mst tukar tiap2 mgg hahahhahahahahaahahhaha
i like.........ada aku kesah :))

iqy latest 30hr :))

yeeeeaahhh sy dah beso!
hihhiihihi si bucuk ku dah besar + bijak + tomei
cyg iqy hihihi
muke iqy dah berubah skrg dah ikot muke ayah dia....
ibu????? nando! haahhaahha just mulut n dagu jerk hihhihi
x pe dik janji chat n bijak!ensem boy!!! :))
jom layan gambo iqy dah sebln :)
muhamad rifqi irfan :))

happy ramadhan

happy ramadhan uooollllsss
wahhh sebln aku x tinggal jerjak kat blog ni
byk mende nk story tapi mls taip hahahahahah
ape2 pon
moga ramadhan kali ini membawa seribu kenikmatan dan erti buat semua..
n moga ramadhan kali ini terbit sinar rezeki buat kami berdua...
salam ramadhan dr drku dan suami :))

Monday, 1 August 2011

my kepit2

hihihihi kepiiiittt ?????????
hahahahaha kepit ke sepit ????????
hahahahahha entah lah....
tomeeii x???
i like... ihihhi
semangat sket wat keje tgk bende alah ni......suke :))
nnt aku update pasal bende2 lain lak yang aku godek kat meje aku ni hihihihihihi :)