Pages

Monday, 30 May 2011

happy :)

happy :)
yyeeeehaaaaahh...


yup i'm happy sbb dapat something yang di idamkan
tq incek hubby lap u so much...ummmmmmphhhxxx
hihihihi.....tgg nnt da ade kat tgn i bg tau u olls k.......
:))
nk tenyum :p
Saturday, 28 May 2011

waluuuu :))

hai :)
penatnyer harini......tp teringat kat belog
hahahahhahahah....
arini dok wat brg2 tok tetamu mase wedding anak buah my hubby
so keje aku wat cookies...
hihihihi byk yg dah siap... nnt aku wat entry spesial pasal preparation ni k
sekrg penat sgt nk uplosd gambo pon x do mud....
hihiihi tgg k :))
Wednesday, 18 May 2011

mood : rinDu

mOoD : RIndu
locatiOn :  DLm hAti
nEed   :    My hUbbY + nAk NaNges :((

p/s :- cePat la pulang InCek HubbY :( terlalu InDu sGt sekRg ni :(
x Do PeRaSaan tOk wAt pApE :(

harapan setinggi gunung

harapan setinggi gunung....
bederai menjadi debu :(



x do mud
sedih
pasrah
malas pk :(
Sunday, 15 May 2011

tempat jatuh lagi dikenang :)

waluuuuu.....
amacm tajuk gempak x??? hihihiihi
tp betul kan.....tempat jatuh lagi dikenang...inikan pula tempat bermain....
:-)
sebenarnye aku dah lame x jln kaki p kdai mak aku kat bustand....
so hr ni nk excersice nyer pasal trun le jln kaki hiihihihihihi (bersenam la sgt) hahahahaah
bile turun jerk nak p kdai alih2 ade ketapi
(umah aku dekat ngn landasan ketapi n tok p kdai mak aku kene lintas landasan ketapi  tu)
so terus teringat kenangan dolu2....hihihihi aku ni membesar bukan la dalam family yg senang tapi sederhana
sebenarnyer dulu kecik2 ak mmg expert panjat ketapi tok melintas tp
sekarang??????????? hahahahahahah x mungkin aku memanjat tok melintas......
hahahahhahahhaha
 inilah jalan yang aku perlu lalu tok p ke kadai mak aku...bersemak kalau dulu bersih jerk....seram aku hahhaahhahaha dulu byk "matpet" tp sekarang dah ok sket...x do plak ms aku lalu tu
 tangga yang digunakan dr zaman aku kecik2 lagi sampai sekarang....uzur gle dah kayu2 dia.... hu
 panjang gler ooOooooOoo letih aku jalan sampai ujung ....almaklumlah nak panjat dah x boleh hahahahahhaha
 muke terpakse "bersenam" pagi tadi hahahhahhaahahahahahha
 a......kat cnilah yg aku gunakan tok panjat....pastu terus lintas.....hihiihi nakal kan.... :P
pandangan laluan yang digunakan dr dulu sampai sekarang sbgai penghubung orang jln temenggong tok ke bandar....kalu jln kaki la......kalu naik kete jln lain hahahahahhahahahahahah

tapi walau ape pon.....inilah jlan yang aku...adik beradik aku n kawan2 aku gunakan tok p sekolah o bando.....hahahahahhahahaa......serius indu nak p time tu semula...  :P
tapi kan aku pon ade abadikan kenangan masa kawen kat cni hiihihihihi nak tgk ?????
tadaaaaaaa hihihihi.......

Thursday, 12 May 2011

mc :(

waluuuu yuuuuhuu.........
:)
arini mc atas beberapa alasan
*mls nak bangun tdo hahahahhahahhaha
aku mmg x chat so leh amik kesempatan...
kehkehkehkehkehekeeee
icek hubby blk dr temerloh......
hihihihihi :)
nk ade mse ngn die b4 incek hubby grak p sabah sok
hu :(
ni pon aku cbok bukak belog.....dier dok ngemas kain bju
sdih tp mls nk pk2
yg pasti mst indu huhuhu :(
sila kesian huhu :( nk nangis jp hu :(
daaaaaaaaaaaaaaa :(
Wednesday, 11 May 2011

nk jalan2..... :(

waluuuuuuu.......
sekarang ni x tau la nape mud asik nk jalan2 jerk
tapi x pnah kesampaian.....
yerk ar incek hubby dok busy :(
sebenarnye aku ade 2 tempat yang aku nak p tapi x dapat p lagi
hiihihihihihihiihih ~(^,^)~
dah lame aku suara kan pade incek hubby
tapi dier x layan hahahahahhah
first.... aku nak jln kat cni :)
tp incek hubby kate nk wat per...dia dah puas tgk minatang....
hu :( itu sayang...mummy suker... please dong ~(=,=)~
sebenarnye kan...... inilah satu2 nyer tempat yang aku nak pergi dr zaman kitorg bercinta lg
hhahahahah nak tau kenape????
sbb citer p.ramli "masam-masam manis" kan dating kt cni
~(^,^)~
ensem mcm gajah......
hahahahhahahahahah...... i lke~~~~~~ wik...wink... :p
mintak2 ar nnt incek hubby ku termakn pujuk rayuku hahahahahhahahah :p

pastu aku nk p cni~~~

yup pusat sains negara........
tok pengetahuan korang aku x pnah sampai lagi kat cni hahahahahhahahahha
tapi sbb yang paling best aku nak p cni adalah...
jeng...jeng....jeng.......
 dinos alive!!!!!!!!!!
yeeeeeeeyyyy ade pameran dinasor....
teringin sgt nak p.......tp incek hubby x bg hu :(
majuk lagi :(
x kecian kat kiter pon..............
hu dah a nak bis dah ujung bln ni hu....
nak p~~~~ nak p~~~~~
:))

Tuesday, 10 May 2011

andakah anda???? :)

si comel :)

cak mummy......ooo mumy tunggu sy yerk....
hahahahhhahahaha
jom kongsi bahan bacaan aku 2...3...menjak ni....hahahhahahahah saje tambh ilmu pengetahuan.....

tanda-tanda adakah mungkin anda preegy?????????

Sekiranya anda sangat memahami tubuh anda, anda mungkin mula terasa sesuatu yang tidak kena pada badan anda. Kebanyakan wanita tidak mengesaki diri mereka mengandung sehingga janin yang sedang terbentuk mula merapatkan dirinya kedinding rahim. Segelintir pula masih tidak merasa apa-apa simptom sehinggalah beberapa minggu selepasnya atau setelah mereka tidak mengalami haid pada hari yang sepatutnya.

Dibawah terdapat beberapa tanda awal kehamilan. Anda mungkin mengalami sebahagian daripadanya atau tiada langsung!

1. Rasa lapar yang berpanjangan

Juga terjadi pada orang yang tidak hamil tetapi lebih kerap terjadi pada awal kehamilan. Jangan bergantung sepenuhnya kepada tanda ini tetapi sekiranya ia berlaku disamping tanda-tanda kehamilan yang lain, bersiap-sedialah untuk membilang hari anda. (selalu pon mmg lapar gak aiiishhhh nak pakai ke x tanda ni....dasar aku kuat melantak,......hahhhahahahh)

2. Perubahan pada warna di sekliling payudara

Sekiranya kulit disekitar puting anda menjadi kehitaman, kemungkinan anda sudah pun beberapa minggu mengandung. Walaubagaimanpun, ia juga terjadi disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon tidak berkaitan dengan kehamilan atau disebabkan kandungan yang terdahulu.(so far x do lg :p)

3. Kerap membuang air kecil

Sekiranya janin sudah mula terbentuk dan rahim yang semakin membesar mula menekan pundi kencing anda, anda akan mersa kerap untuk buang air. (yang ni dah mula terasa ceehhh perasan...cuaca panas...kuat minum kuat ar membese hahahahhahahha)

4. Merasa tidak bermaya

Rasa seperti tiada tenaga sepanjang masa? Hormon yang dikeluarkan di masa awal kehamilan boleh membuatkan anda berasa letih dengan cepat. Rasa letih dan tidak bermaya adalah sesuatu yang kerap terjadi di awal kehamilan. (yup...mmg x bermaya sgt dah seminggu dok letih jerk...asik nak tdo jerk...cian en hubby kadang2 mkn sesorang...sowy sayang letih sangat...mcm kene candu hahahahhaha)

5. Sakit dan tegang pada buah dada

Sekiranya anda mengandung, buah dada anda akan menjadi semakin sakit pada sentuhan, agak serupa dengan ketidakselesaan yang terjadi pada buah dada anda sebelum haid. Apabila badan sudah menjadi biasa dengan kejadian hormon ini, kesakitan akibat ketegangan akan menjadi semakin berkurangan. (not yet)

6. Pendarahan implantasi dan senak pada ari-ari

Lebih kurang 8 hari selepas ovulasi, anda mungkin akan mengalami sedkit pendarahan dari faraj dan senak pada ari-ari akibat dari implantasi. Anda juga mungkin mengalami keadaan yang sama semasa pada sekitar masa anda sepatutnya datang haid hari pertama. (pendarahan x do ar....tapi mmg aku tgh senak sgt dah semgg dah hihihihi agak2 jd x??? hahhahahahahahahah x nk berharap sgt...tapi sape tau rezeki aku kali ni yeeeebeeedaaaabeeedduuu !!!! hahahahhaha )

7. Rasa loya dan muntah

Sekiranya anda bernasib baik, morning sickness ini tidak akan menyerang, kecuali selepas beberapa minggu hamil. Tetapi segelintir wanita akan mula merasa mual dan rasa luar biasa pada lidah walaupun cuma selepas beberapa hari mengandng. (x la plak....cume sekarang ngh demam so muntah sbb demam !!!!! hihiii pandai pujuk diri...hahhahahaha)

8. Suhu asas badan tinggi berpanjangan

Sekiranya anda memang sedang membuat pemerhatian dengan mengambil suhu badan asas anda setiap pagi, anda akan mendapati paras susu badan secara konsisten melebihi paras asas sejak dari hari pertama ia naik.(x tau le kat umah x do termometer....x tau :p)

9. Missed period

Sekiranya haid anda teratur sebelumnya dan sekarang ia sudah lewat beberapa hari. Inilah masanya untuk anda menjalani ujian air kencing untuk kehamilan. (yang ni hihihihih pon lom sbb harini adalah hr due period aku.....hopefully :)) sabar ....sabar....sabar....weeeekkkk :p)

Dan akhirnya..

10. Ujian air kencing yang positif

Sekiranya anda sudah beberapa hari ketinggalan haid dan terdapat 2 jaluran pada ujian air kencing, kemungkinan besar anda sudah mengandung. Jumpalah doktor untuk kepastian dan...(pon belum insyaalah kalu x mai gak incek P ni aku cek mgg depan dan akan ku kabarkan yer!!!!! huaaaarrrrkahkahkahkaha)

...Tahniah! eh lom lagi tungggggguuuuu :))

wish me.......insyaallah :))

panas!!!!!!!!!!!!

panas!!!!
panas!!!!
panas!!!!!
tekak aku sakit
idung ku tersumbat :((
huaaaarrggg sekarang musim panas....bukan panas tp terlalu panas.....
berita pg td yg aku dengar dalam kete memaklumkan
bahawa panas akan beransur okay sehingga mgg depan
huuaaaarrrr panas gle....weekend lepas pon x kemane sempat jeling2 kat tingkap jerk...
tengaok panas yang teramat terus tutp tingkap....
rs nak tdo dalam bilek air boleh?????
hahhahahaha
so anda semua dinasihatkan supaya minum byk air dan kurangkan aktiviti kat luar k...
jika tidak jd lah spt ku

 akibat degil
DOMAM
hu :(

labour day and our 2nd anyversary

waluuuuu....even entry ni sepatutnya awal......
yerkla mstla 1 may kan...... tapi sbb belog sy wathal....saya update ler
kat belog baru saye hahahahahahhaha
yeeepiiiii
ape yang penting?????????? 
1 may ??????????

hari pekerja!!!!!!! and opkos cuti!!!!!!!!!!hahahahhahaha

tapi bg kami berdua....inilah hari bersejarah kami....hari kami disatukan.....

saat kau mula pikul segala tanggungjawab, dosa dan pahala.....huaaarrrhhhgggg
ayat sayu syahdan hahhahahahhahah
thn ni 1 may adalah 2nd anyversary kami :)) yeaaahhh sila tepok tangan!!!!!

to my beloved hubby
mummy love u so much....
terima kasih kerna sudi menerima diri ini....
baik dan buruknya diri ini x pernah kau merungut...
kau menerima diriku seadaanya....
seperti mana aku menerima dan mengagumi dirimu....
terima kasih sayang sudi melayan mummy siang dan mlm x kira waktu...
walaupun
kadang2 diri ini terleka hingga terlupa....
kau x pernah mengabaikan tanggungjawabmu
terima kasih sayang ape yang ku harapkan....
kau sentiasa menyintai dan mengasihi diriku ini....
hanya kau jantung dan nyawaku.....
hihiihhihihihi entry jiwang...hahahhahahahahah (malu i) ceeehhhhh!!!!!
hhhhahaaahhaha pedulik ape aku hahahhahah
kau ade??????
hahhahahah
busyuk i lap u so much dear...more...more...n more!!!!!!!!

chiken pita

korang penanh mkn chiken pita x????
sebenarnye chiken pita ni ala2 mcm korang bli kebab kat p.mlm tu.....
cuma hasil yang korang buat ni x la mcm kebab tu ada daging yang dipanggang dan roti yang berserat2 tu hahahahhahaha resipi ni simple jerk n aku selalu buat utk hubby ku minum ptg :)
tu pon hasil tunjuk ajar dr belog member aku che' burn n wife die che' qis :)
jom aku kongsikan resipi chiken pita ni.....
bahan-bahan yang korang perlukan :-
isi ayam *
bawang besar*
lada benggala*
salad, roti (gardinear/hi 5 atau ape2 roti seumpanya ihihihih)
mayonis
bread crumbs
telur
lada hitam
potong dadu semua bahan bertanda *

cara buat roti
mula-mula korang amik roti (ambil 2 keping, digelekkan sehingga leper dan ditekapbulat, maksimumkan penggunaan roti yerk supaya x membazir :)) setelah itu celipkan roti yang berbentuk bulat tu ke dalam telur  dan salutkan dengan bread crumbs dan digoreng.Toskan dulu roti  dan sejukkan

cara buat inti/ isi perut pita :p
letakkan dalam 2 sudu minyak dan tumiskan ayam + bawang +lada beggala yg dipotong dadu, tambahkan lada hitam + garam + bahan perasa.....setelah layu angkat (kalau korang nak pedas korang le tambahkan serbuk kari ) setelah angkat gaulkan dengan mayonis......
roti yang korang dah goreng td korang potong 2 supaya jd separa bulatan.....
pastu leh la korang letakkan daun salad + isi ayam tu kedalam roti yang dipotong dua td....:)
pas tu mari kita ngaaaapppppp :p

inilah hasilnya chiken pita itu nnt.....
yummmy ayor lioq dah meleleh (ccceeeeehhh) hahahahhahaha

meehun 'kongpu' :)

walu ~(^,^)~
arini aku nak kongsi resipi meehun 'kongpu' @ape2 mee pon x pe hahahahhahahha
aku ni x suke mkn mee'gemok' hahahhah mee gemok tu mee kuning sebenarnyer
tapi kebiasaanya orang akan oder kuetiaw 'kongpu'
tp aku suke mkn meehun so meehun 'kongpu' la hahahhah boleh?????
lantak ko la makcik 'kiro'!!!!

ok jom masok dapur!!!!!!!!

bahan-bahan yang diperlukan untuk sepinggan meehun 'kongpu'

utk basic (meehun o ape2 mee tu)
1 bj telor
segengam  (leh pakai segengam ek....leh jerk ar ek...)meehun/kuewtiaw/mee gemok :p
cara :- letak meehun dalam bekas kemudian pecahkan telor dan campur dalam meehun ....kemudian kacau mcm korang nak wat telor dada dan gorengkan sehingga garing o ikot citarasa masing2

untuk kuah
1 bj bawang putih + suku biji bawang merah (hiris nipis)*
1 sudu besar lada sulah
1 sudu besar sos tiram
1 cawan air
1 sudu tepung jagung
(untuk rencah)
ayam yang di poyong dadu
sotong + udang
sayuran (spt :- carrot, bunga kobis, baby jagung +kobis bulat)
cara :-tumiskan bahan bertanda* kemudian masukkkan sos tiram dan lada sulah, masukkan air dan bahan rencah apabila dah menggelegak, masukkan sayur2 dan masukkan garam + bahan perisa, kemudian masukkan tepung jagung, apabila dah pekat tutp api dan tuangkan ke ats mee yang telah digoreng tadi...pastu taddaaaaaa siaaapppp so simple n sedap hihihihihih
inilah hasil air tangan ku hahahhahahah
yummmy jom mamam :)

termenung :(

termenung??????????hahhahahaahhahahaahahha

so cute n cute........hahhahahaahah
hu....nak tau nape mgg ni mgg termenung....sbenarnyer aku mmg selalu temenung :p
sbb mgg ni aku kesorangan.........:(
sebenarnye dari mgg lepas lagi aku tinggal sesorang.....
hubby ku mmg busy kalahkan pengarah hahahhahahah sorry dy :p
sebenarnye bulan lepas hubby ku busy ngn aktiviti kursus di tioman selama 21 hari......
mmg cantek + best gle p tioman...

hhiiih padahal aku x p just layan gambo hubby jerk WEEEkkkk :P
gambo cik hubby with their friends
nampak mcm berjalan2 jerk kan so jeles!!!! tp hakikatnyer...diorg wat kajian kat ctu (iyerk la tu sayg!)
hahhahahahahhahaha
sambung blk.....kelaut plak aku ni hahahhahahah
korang le bayangkan x betapa aku 'betapa' hahahhahahah mmg bosan tapi aku aku aku mst kuat
tugas dan tangungjawab hubby ku besar.......ape2 pon doaku always mengiringi hubby ku....
semoga dy selamat pergi dan pulang setiap kali o/station hahahhahahah
pastu kitorg jumpa 4hr 1/2....hhahhahahahah le main 1/2...1/2 plak ek..... hiihihihihi....
pastu hubby busy lagi....p ke hutan simpan kat besut terengganu kali ni plak selama 16 hr.......
yerk kesian kan...lamenye....sila kesat air mata .......huaaauuuuaaahh indu i tau!!!!!
smile ~(^,^) hidup mst ceria walau hati merundum kerinduan (ayat x le bla)hahahahha
n now setelah seminggu berdua-dua 'an (honeymoon mud okay) hahahahahha hubby ke temerloh plak tok 3hr.....tp walau 3 hr.....kami hanya jumpa 1/2 hr jerk sebelum hubby grak ke sabah tok 13 hari huaaaarrgggg.....sila nages lagi....hahahhahahahha cian i kan......ape2 pon x sabar nak jumpa hubby khamis ni..sunyi sangat dok ngadap dinding sorg2 hahahahahhaahahhaah bb come to mumy hihihihihi :P
miss u sayang!!!!!!!
lap u ummmphhhxxx....hahahhaha

new!!!!! its new!!!!!!

walu2........
inilah belog baru ku yang lame terpakse le dibatalkan...
huhuu sdih sebenarnye tinggal kan belog lama....
dari 2009 x le nak guna lagi huhuhuhuaaaaaa ~(+....+)~
sila nangis bersama (poyos) hihihihiihih ~(^,*)~
ape2 pon belog akan trus manjadi tempat aku berkongsi segalanya....yeeeehuuuu